Till Perstorps startsida
Få mer information om vår självservice & blanketter

Självservice & Blanketter

Här kan du lämna din dina synpunkter eller felanmäla

Synpunkter & Felanmälan

Få hjälp med att få igång vår funktion för att lyssna på webben

Lyssna

Om du behöver komma i kontakt med oss hittar du all information här

Kontakta oss

 Du är här:

Konsumentrådgivning

Konsumentrådgivning - Perstorps kommun ingår i konsument Helsingborg

Tillsammans med Helsingborg, Klippan och Örkelljunga ingår Perstorps kommun i ett samarbete som erbjuder dig som medborgare gratis och oberoende konsumentrådgivning. Tjänsten heter Konsument Helsingborg.

Välkommen att höra av dig för att få veta mer om exempelvis dina rättigheter och skyldigheter som konsument. Rådgivningen är kostnadsfri och du får svar på dina frågor via telefon, e-post eller bokade besök.

Kontaktuppgifter
Helsingborg Kontaktcenter
Telefon: 042-10 50 00
E-post: kontaktcenter@helsingborg.se
Adress: Stortorget 17, Helsingborg

Mer information om konsumentrådgivningen finns på Helsingborgs stads hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.


Några praktiska råd:

Innan du genomför köp av dyrare egendom

Ta reda på så mycket som möjligt om den vara/tjänst som du avser att inhandla så minskar du risken att bli missnöjd. Sök på Internet och gå även gärna in på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se Länk till annan webbplats.. Du kan även kontakta kommunens konsumentvägledare via tjänsten Konsument Helsingborg, telefon 042-10 50 00 e-post: kontaktcenter@helsingborg.se.

Om du blivit missnöjd efter ett köp

Kontakta säljaren så fort som möjligt och framför dina klagomål. Om ni inte omgående lyckas träffa en uppgörelse som båda parter kan acceptera - bör du snarast kontakta säljaren skriftligen via brev eller e-post och på nytt framföra dina klagomål. Skriv gärna att du önskar svar inom 2-3 veckor. Skriftliga klagomål är viktiga för att du ska kunna bevisa att du framfört dina klagomål i tid och vad du har anmärkt på. Kommer ni inte heller då överens kan konsumentvägledningen ge råd om vad du bör göra härnäst.

Har du allmänna frågor

Om du undrar över vad som gäller till exempel betalningstider för fakturor, ångerrätt och garantier kan konsumentvägledningen hjälpa till. Kontakta Konsument Helsingborg, telefon 042-10 50 00 e-post: kontaktcenter@helsingborg.se.

Mer information:

Senast uppdaterad: