Till Perstorps startsida
Få mer information om vår självservice & blanketter

Självservice & Blanketter

Här kan du lämna din dina synpunkter eller felanmäla

Synpunkter & Felanmälan

Få hjälp med att få igång vår funktion för att lyssna på webben

Lyssna

Om du behöver komma i kontakt med oss hittar du all information här

Kontakta oss

Kontakt

Fyll i beskrivning av bilden

NSVA ansvarar för VA-verksamheten i kommunerna Bjuv, Båstad, Helsingborg, Landskrona, Svalöv, Åstorp och Perstorp. Vid frågor om exempelvis dricksvattnet, vad som får spolas ner i avloppet, ny- eller ombyggnation, vill anmäla en vattenläcka eller har andra frågor om vatten och avlopp – kontakta NSVA.

Kundservice (öppet vardagar mellan klockan 08:00-16:30) nås på telefon: 010-490 97 00 eller e-post: kundservice@nsva.se. För fakturafrågor gäller telefonnummer 0435-391 25 eller e-post: va@perstorp.se

Mer information om NSVA finns på webbplatsen www.nsva.se Länk till annan webbplats.

Tänk på att inom fastigheten ansvarar fastighetsägaren själv för problem som uppstår. Ta kontakt med rörmokare eller spolfirma för åtgärd. Bor du i hyresfastighet, kontakta fastighetsskötaren.

Vid brådskande fel på det kommunala vatten- och avloppsnätet ska NSVA vara på plats inom en timme efter att felet är anmält.

Är din felanmälan av ej brådskande karaktär, går det bra att skicka e-post till: kundservice@nsva.se

Webbplatsen www.nsva.se uppdateras dygnet runt med aktuell information om vattenläckor, VA-arbeten och andra driftstörningar. Det rekommenderas att kontrollera om felet redan är känt genom att besöka webbsidan med driftinformation. Om felet inte finns där, kontakta i så fall NSVA via telefon eller e-post.

Senast uppdaterad: