Perstorps kommunvapen
Om du behöver komma in kontakt med oss så hittar du all information här
Icon logga in i Svart med gul bakgrund

Personec

MENY

Få mer information om vår självservice & blanketter

Digitala tjänster
& Blanketter

Här kan du lämna din dina synpunkter eller felanmäla

Synpunkter
& Felanmälan

Få hjälp med att få igång vår funktion för att lyssna på webben

Lyssna

Om du behöver komma i kontakt med oss hittar du all information här

Kontakta oss

Icon logga in i Svart med gul bakgrund

Personec

Till Perstorps startsida

Se upp för trelefonbedragare - så kan du skydda dig

Bedrägerier mot äldre är något som tyvärr förekommer. Bara häromdagen fick till exempel kundtjänst ett samtal om ett bedrägeri mot en äldre dam.

Bedrägerier mot äldre förekommer. Gör polisanmälan om du blir utsatt för bedrägeri eller stöld

Bedrägerier mot äldre förekommer. Gör polisanmälan om du blir utsatt för bedrägeri eller stöld

Uppringaren berättade att den äldre kvinna som utsatts för bedrägeri/stöld blivit uppringd av en kvinna som uppgav sig att vara från Perstorps kommun. Kvinnan sa att det skulle komma några killar och titta på vatten och elledningar hos henne (Notera: Perstorps kommun gör aldrig sådant.)
Personerna kom också till den äldre damen och väl insläppta stal de plånbok och andra värdesaker.

Skulle du eller någon i din närhet bli utsatt för stöld/bedrägeri är det viktigt att göra en polisanmälan. Görs via webbplatsen polisen.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. eller genom att ringa 114 14 eller besöka en polisstation.

Konsument Helsingborg har tagit fram en film (se den i spelaren nedan) med information och tips på hur du skyddar dig om en bedragare ringer för att exempelvis försöka sälja något eller påstå sig representera din bank.

Perstorps kommun ingår i ett samarbete som erbjuder dig som medborgare gratis och oberoende konsumentrådgivning. Tjänsten heter Konsument Helsingborg.
Välkommen att höra av dig för att få veta mer om exempelvis dina rättigheter och skyldigheter som konsument.

Välkommen att höra av dig för att få veta mer om exempelvis dina rättigheter och skyldigheter som konsument. Rådgivningen är kostnadsfri och du får svar på dina frågor via telefon, e-post eller bokade besök.

Kontaktuppgifter
Helsingborg Kontaktcenter
Telefon: 042-10 50 00
E-post: kontaktcenter@helsingborg.se
Adress: Stortorget 17, Helsingborg

Mer information om konsumentrådgivningen finns på Helsingborgs stads hemsida Länk till annan webbplats.


Se filmen om hur du kan skydda dig mot bedrägerier:

Senast uppdaterad: