Ta hjälp av Destinationspitchen - en fond för besöksnäringen
Från och med oktober startar Familjen Helsingborg en fond för besöksnäringen i nordvästra Skåne där syftet är att ge stöd och möjlighet till aktörerna på destinationen att realisera sina idéer.
Har du en idé/insats som kan sätta Familjen Helsingborg på kartan och stärka regionen som besöksdestination? Då kan du pitcha din idé i Familjen Helsingborgs "Destinationspitch".
Pitchen kan handla om evenemang, affärs- & produktutvecklingsinsatser, sälj- och marknadsföring, utbildning eller kompetensfrågor. Högsta möjliga summa är 50 000 kronor per pitch.
Tillsammans med dig som är verksam inom besöksnäringen i nordvästra Skåne vill vi skapa framtidens destination. Har du en idé som kan stärka din verksamhet och samtidigt ge värde för destinationen?
Exempel på olika stöd:
- Ekonomiskt – högsta möjliga summa att söka är 50 000 kronor per pitch.
- Marknadsföringsstöd – till exempel genom din lokala turismorganisation där inlägg i sociala medier, nyhetsbrev och liknande görs för att sprida information kring er insats.
- Familjen Helsingborg agerar stödfunktion och hjälp under insatsens gång med den kunskap och kompetens som finns internt.
Ansökningskriterier:
- Insatsen skall vara regionalt inom Familjen Helsingborg, det vill säga ge effekt i flera kommuner.
- Insatsen skall vara varumärkesbyggande och/eller imageskapande för regionen.
- Befintliga "aktiviteter" kan söka stöd för nyskapande och/eller utvecklande aktiviteter.
- Pitchen och den planerade insatsen skall vara förankrat i den/de kommuner i vilket det skall genomföras. För att söka stöd skall eventuella tillstånd vara sökta/vara bifallna.
- Ansökande verksamhet/förening måste vara verksam i Familjen Helsingborg. Notera att kommunal verksamhet ej får söka.
Första ansökningsperiod är 1 oktober – 30 oktober 2022.