Perstorps kommunvapen

Sök

Lyssna

Lyssna

Kontakta oss

Kontakt

Personec

Personec

MENY

Till Perstorps startsida

Personal utbildas i upphandling och inköp

De närmaste veckorna får cirka 150 kommunanställda utbildning i vad som gäller när det handlar om upphandling och inköp.

Bildcollage som visar tre bilder från utbildning inom upphandling och inköp som kommunens upphandlare håller för cirka 150 anställda

Utbildning inom upphandling och inköp som kommunens upphandlare håller för cirka 150 anställda de närmaste veckorna.

Totalt genomförs 16 utbildningstillfällen för att få med alla de cirka 150 anställda som berörs.

Det är kommunens upphandlare Laila Schüler som håller utbildningen som riktar sig till kommunens alla inköpare, inköpssamordnare, chefer och enhetschefer.

- Vi går bland annat igenom de av fullmäktige beslutade policys gällande riktlinjer för upphandling och inköp. Vi pratar också om Lagen om offentlig upphandling (LOU) och vi går igenom mallar och strategier, berättar Laila.

I utbildningen ingår även checklistor, dokumentation och kännedom om sekretessförbindelser. Allt utbildningsmaterial finns dessutom upplagt på kommunens Intranät om personalen vill kika på det igen och bättra på sina kunskaper.

- Efter avslutad utbildning får de ett certifikat på att de har genomgått utbildningen, berättar Laila Schüler samtidigt som hon skickar med två enkla tips till personalen när det gäller inköp och upphandling:

- Ta inte emot gåvor och bli inte bjuden på till exempel lunch.

Senast uppdaterad: