Lämna synpunkter och göra felanmälan
För Perstorps Kommun är det viktigt att få reda på vad du som invånare eller besökare tycker om den service och de tjänster som vi utför. Det kan vara beröm, klagomål, åsikter, förslag eller en felanmälan.
Genom dina synpunkter får vi en möjlighet att utveckla och förbättra vår verksamhet.
Via vår e-tjänst (som även fungerar att använda i mobiltelefon eller på surfplatta) som du når via första sidan på vår webbplats under ikonen ”synpunkter & felanmälan” eller flervalsmenyerna ”populära sidor” "kontakta oss" och ”hitta direkt” kommer du till ett formulär som är enkelt att fylla i.
Du kan markera aktuell plats på karta och du kan bifoga bilder. Vill du ha personlig återkoppling väljer du e-post eller telefon.
Genom att du klickar på "Skicka" i formuläret godkänner du att Perstorps kommun lagrar dina uppgifter.
Ditt ärende tas emot och behandlas inom 2 arbetsdagar.
Andra vägar in till kommunen när det gäller felanmälan/synpunkter:
- Under kontorstid: 0435-390 00 (växel) eller 0435-392 00 (Kontaktcenter)
- Utanför kontorstid gäller Journummer: 0734-459128. OBS ! Detta Journummer gäller dock endast efter kl. 16:00 vardagar samt lördag, söndag och helgdagar och ärenden som berör kommunägda fastigheter eller problem med Vatten/Avlopp.
Om det gäller akuta fel/avbrott i elförsörjning eller fjärrvärme hänvisas till:
El:
Gäller det akuta fel i elförsörjningen ska Du genast kontakta E.ON, och ta del av deras hemsida för mer information. Exempel på akuta fel är strömavbrott, avgrävda ledningar, skadade elskåp eller elstolpar samt träd som fallit ner på elledningar.
Felanmälan görs per telefon på 0771-88 00 22
Felanmälan från utlandet på +46-771 88 00 22
Fjärrvärme:
Felanmälan gällande fjärrvärmenätet i Perstorps kommun görs till Perstorps Fjärrvärme på telefon 0435-310 51