Perstorps kommunvapen

Sök

Lyssna

Lyssna

Kontakta oss

Kontakt

Personec

Personec

MENY

Till Perstorps startsida

"Legenden i Perstorp" - tävling på Centralskolan med fokus på likheter hos eleverna

Den här veckan har eleverna i årskurs 4-6 en tävling som bygger på den "gamla välkända legenden i Perstorp" som säger att när alla barn i Perstorp har förstått att de är mer lika än olika får barnen allt de kan önska.
- Centralskolan årskurs 4 - 6 gör det här för att det är viktigt att se att vi alla har så mycket som är samma, säger skolans utvecklingsstrateg Ulrika Mickels-Nord.

Legenden om Perstorp. Eleverna i klass 4-6 har en tävling där de kan vinna popcorn till klassen. Handlar om likheter

Eleverna i klass 4-6 har den här veckan en tävling som bygger på den "gamla välkända legenden i Perstorp" som säger att när alla barn i Perstorp har förstått att de är mer lika än olika får barnen allt de kan önska. Det gäller för varje klass att komma på så många likheter som möjligt som samtliga elever på Centralskolan årskurs 4 - 6 har.

Det gäller för varje klass att komma på så många likheter som möjligt som samtliga elever på Centralskolan årskurs 4 - 6 har och göra en lista över dem tills på fredag.

- Den klass som sett mest gemensamt hos alla och listat det vinner popcorn till hela klassen att festa på innan höstlovet, säger Ulrik Mickels-Nord och tillägger:

- Centralskolan årkurs 4 - 6 gör det här för att det är viktigt att se att vi alla har så mycket som är samma. Det är viktigt för att vi alla har mycket som är lika i alla sammanhang.

Som ett led i arbetet och utmanar Centralskolan nu alla andra enheter i kommunen att också komma med listor på de likheter alla i deras sammanhang har. Mejla till ulrika.mickels-nord@perstorp.se

Till sist Ulrikas tips på hur man kan gå till väga för att ta reda på så många likheter som möjligt:

  • Tänk ut ett snällt sätt att fråga andra elever för att få reda på likheter.
  • Våga fråga andra elever vad de gillar.
  • Våga fråga andra elever vad de brukar göra.
  • Våga fråga andra elever om var de brukar vara.
  • Våga fråga andra elever vad de tror alla har som är lika.

Senast uppdaterad: